A PIRELLI mintegy 25 év szünet után ismét beszáll a kerékpár gumik piacára. Az első tapasztalatok biztatók. A három prémium kategóriás gumi abroncs jó eséllyel ott lesz a tesztek dobogós helyezettjei között. Az olasz gyártó kitett magáért, a kerékpáros vonaltól nem sajnálta a motorsport kategória legújabb fejlesztéseit. Az új külső gumik a gépjármű kategóriában már ismert P ZERO márkanév alatt kerülnek a kerékpárpiacra.
A Pirelli Vizzolai tesztpályája a kerékpár gumik tesztelésére is kiváló lehetőség. Az ezt bemutató film megtekinthető a YouTube-on is. Az olasz gyár fejlesztő részlege tudja, hogy a márkanévhez nagy bizalom kötődik, ezért szóba sem került, hogy a Pirelli a tíz, tizenöt Euro-s tömegáruk piacán ezt aprópénzre váltsa. A P ZERO mindhárom típusa a prémium kategóriába tartozó professzionális külső gumi, ennek megfelelő menettulajdonságokkal és árral. A fejlesztő részleg vezetője Piero Misani szerint a bizalom alapvetően fontos a felső kategóriás külső gumik piacán. A kerékpárosnak bíznia kell benne, hogy a gumik a kritikus helyzetekben is hibátlan teljesítményt nyújtanak, csak így fog majd bevállalni egy gyors kanyarvételt, éles talajérintési szöggel, csak ha meg van ez a bizalom, tud elmenni a gumik által biztosított maximális határig. A Pirellinél a fejlesztés legfontosabb része éppen ezért a maximális tapadás és alacsony gördülési ellenállás elérése volt. Ennek érdekében egy teljesen új alapanyag összetételt hoztak létre, amelyet a gyártó "Smartnet Silica" néven szabadalmaztatott. Az alapanyag futófelületbe ágyazott csőformájú nano molekulái sűrű keresztkötéseket alkotnak a gumi polimerjeivel. Egyetlen külső gumiban található nano molekulák teljes felülete, egy football pálya méretét közelíti. Piero Misani szerint többek között az így létrehozott sűrű anyagszerkezetnek köszönhető a P Zero külsők kiemelkedő védelme a szúrásos és vágásos defektekkel szemben.
A Pirelli milánói fejlesztő központja a gumigyártás igazi boszorkánykonyhája. A vegyipar és a kémia legújabb eredményeit felhasználva mintegy 6000! új vegyületet vizsgálnak évente. Emellett a versenytársak újdonságait is darabokra szedik és nagy teljesítményű elektro mikroszkópokkal vizsgálják. A Pirelli joggal büszke a külső gumikat tesztelő monster robotgépre. A computer vezérlésű szerkezet közel egy méter átmérőjű acélkerekekkel rendelkezik, különböző durvaságú terep, út felület, valamint a gumit érő erőhatások szimulálására alkalmas. Az itt kapott eredményeket összevetik a tesztpályán szerzett tapasztalatokkal. A Pirelli szemmel láthatóan ugyanolyan komolyan veszi a kerékpár külsők fejlesztését és gyártását, mint a Forma-1 számára fejlesztett gépjármű abroncsait. A fejlesztés fázisa után a gyártás következik, amit a Pirelli részben Franciaországban és egyes részeit a Romániai gyárában végez.
A három külső, három karakter. A szín kód utal az elsődleges felhasználási területre is. A P-ZERO VELO ezüst szín jelölése az országúti versenyekre tervezett összetétel. A piros színnel jelzett P-ZERO VELO TT az időfutamok ultra könnyű külsője. Végül a kék színnel jelzett P-ZERO VELO 4S az univerzális négy évszakos külső.
A Pirelli ZERO™ VELO kiegyensúlyozott menettulajdonságokat, neutrális kormányzást, kiváló tapadást nyújt száraz és nedves útviszonyok között is. A defektálló képessége a SmartNET Silica® alapanyagnak köszönhetően a legkomolyabb defektvédő övvel ellátott külsőkével vetekszik, a beépített defektvédelem esetleges gördülési ellenállás növelése nélkül.
Pirelli P-Zero™ Velo szenzációsan könnyű, mindössze 165 gramm tömegével a leggyorsabb is az új trióból. Ilyen könnyű országúti gumit hatékony defektvédelemmel nem kínál jelenleg egy versenytárs sem. A SmartNET Silica® technológia itt is kiemelkedő tapadásról gondoskodik
A Pirelli P-ZERO™ VELO 4S azon országúti kerékpárosok választása, akik egy nagyon jó, kiváló menettulajdonságokkal rendelkező négy évszakos külső gumit keresnek. A Velo 4S megnövelt nedvességi tapadással és defektvédelemmel, vízelvezető futófelület kialakítással a januári fagyos hidegben éppúgy bevethető, mint a júliusi kánikulában.