Kerékpár gumi

Szűrők

Kategóriák
Gyártó
Szín:
Méret:
Perem:
Defektvédelem:
Felhasználás:

Gyártók

Kerékpár gumi

A kerékpár gumi vagy más néven gumiabroncs a menettulajdonságokat, biztonságot alapvetően meghatározó komponense. A gumiabroncs jelenti a kapcsolatot a talaj és a kerékpár között. Kerékpárosok között a nyereg mellett az egyik leggyakoribb téma a külsők típusa, minősége, defektállósága. Alapanyag természetes kaucsuk, újra hasznosíto...

Kerékpár gumi

A kerékpár gumi vagy más néven gumiabroncs a menettulajdonságokat, biztonságot alapvetően meghatározó komponense. A gumiabroncs jelenti a kapcsolatot a talaj és a kerékpár között. Kerékpárosok között a nyereg mellett az egyik leggyakoribb téma a külsők típusa, minősége, defektállósága. Alapanyag természetes kaucsuk, újra hasznosított gumi, különféle adalék anyagok. A gumiabroncs felépítése egy egy vagy több rétegű különféle szövetsűrűségű textil vázra épül, amelynek a formáját fémszálakból font vagy hajtogatható Kevlár, Aramid szálas perem alkotja.

Belső gumi vagy Tubeless

A leggyakoribb a mai napig a belső gumival történő használat. A légnyomást ez esetben egy Butyl, vagy Latex alapanyagból készült tömlő biztosítja. Beszerelése és cseréje is viszonylag egyszerű. Emellett terjedőben van a gépjárművekhez hasonló belső nélküli, ún. Tubeless rendszerek is. A Tubeless rendszer mellett szólnak a jobb menettulajdonságok, az alacsonyabb defekt veszély, ellene szól a magasabb ár a hozzá szükséges felni és bizonyos esetekben tömítő folyadék, valamint ha mégis bekövetkezik a defekt, a kevésbé egyszerű csere. Harmadik régóta létező típus a felnire felragasztható szingó, amelyben defekt esetén a legmacerásabb a javítás, ugyanis a varrást kell visszabontani a belső oldalán.

MTB, trekking, országút, gravel

A különféle kerékpár típusokhoz és felhasználási területekre nagyon eltérő külsők léteznek. A mintázat terep használat esetén fontos, legyen az mountain bike, krossz vagy gravel bringa. A futófelületen elhelyezett bütykök formája, egymástól való távolsága, a mintázat mélysége nagy mértékben befolyással van a menettulajdonságokra. Kanyartartás, fékezhetőség, kapaszkodás, biztonságos tapadás egy letörésen, vagy laza törmelékes talajon. A terep külsők különféle típusai más más körülményekre optimálisak. Vannak kifejezetten sáros latyakos talajra tervezett, kemény, föld utakra optimális, vagy általános használatra tervezett Off-Road abroncsok. Népszerűek és jól használhatók a vegyes használatra tervezett futóéles külsők is. A mintázatnak szilárd útburkolaton elhanyagolható szerepe van, annál inkább az alapanyag és összetétel számít. Egészen más sebességgel és kanyar érintési szögben lehet belemenni egy kanyarba hegyről lefelé egy alap edző gumival, mint egy versenyre tervezett kiváló tapadású verseny külsővel.

Defektvédelem, alapanyagok, technológiák

A fenti három szó önmagában több oldalnyi terjedelemben lenne bemutatható. A bringa külsők területén gyakorlatilag az összes ismert gumigyártásban érdekelt multi ott van, amelyek reklámjait az autó magazinok oldaláról is ismerni lehet. Többek között a Continental, Michelin, Maxxis, Pirelli, Vredestein, CST. Mellettük a feltörekvő ázsiai gyártók is szép számmal képviselve vannak. Végül de nem utolsó sorban a világ egyik legismertebb kerékpár gumigyártója, a Schwalbe, amely egyedülálló módon autóipari háttér nélkül van a top három márka között. Az alapanyagok és defektvédelmi technológiák terén folyamatos a fejlesztés. Az egymással sokszor ellentétes követelmények, mint a tapadás, alacsony gördülési ellenállás és tömeg állandó fejlesztésekre sarkallja a gyártókat. Vannak egy vagy több komponensű külsők, ahol más más alapanyagot használnak a futófelület és az oldalfal esetén. A szövetsűrűség (karkassz) mellett a különféle védőrétegek, mint pl. kevlar, aramid, graphene, kaucsuk futófelületbe építése a leginkább elterjedt defekt megelőző technológiák. Részletesebb ismertetőt olvashatsz a futófelületekről, oldalfalról, a külső szerkezetéről Kerékpár gumi  valamint Defektvédelem témában és a blogunk cikkeiben.

Coll vagy ERTRO méret?

Több, mint 200 különféle kerékpár külső méret létezik! Igaz ezek egy tekintélyes része már csak ritkán látható, kihalófélben létező méret, de a gyakran használtak között is mellé lehet nyúlni, hacsak nem ismered a pofon egyszerű ERTRO (European Tyre and Rim Technical Organisation) méretezést. A gumiabroncsok globális árucikkek, a mértről éppúgy pontos tájékoztatást kell adni az angolszász, mint az európai felhasználóknak. Ennek megfelelően minimum két méret megadással találkozhatsz az abroncs oldalfalán. Az egyik ilyesmi: 28X1,1/2". Ezzel nem érdemes foglalkozni. A másik a jóval egyszerűbb ERTRO méret pl. ez 47-559 mm. Az első szám a felpumpált gumiabroncs szélessége, a második a perem átmérő, amely azonos a felni belső perem méretével, amelybe az abroncs pereme felfekszik. A 47-559 mm a 26X1,75" MTB abroncs méret is egyben. A gumiabrcs méretekről Blogunk "Kerékpár gumi méretek" cikke ad részletesebb ismertetést.

Bővebben

Kerékpár gumi 737 terméket találtam.

oldalanként
Mutat 1 - 20 / 737
Kosár 0 Termék Termék (üres)    

Nincs termék

0 Ft Szállítás
0 Ft‎ Összesen

Megrendelés

A termék sikeresen kosárba került
Mennyiség
Összesen
Jelenleg 0 termék található a kosárban. Jelenleg 1 termék található a kosárban.
Összes termék
Szállítás összesen  0 Ft
Összesen
Vásárlás folytatása Megrendelés