Szűrők
A kerékpár gumi vagy más néven gumiabroncs a menettulajdonságokat, biztonságot alapvetően meghatározó komponense. A gumiabroncs jelenti a kapcsolatot a talaj és a kerékpár között. Kerékpárosok között a nyereg mellett az egyik leggyakoribb téma a külsők típusa, minősége, defektállósága. Alapanyag természetes kaucsuk, újra hasznosíto...
A kerékpár gumi vagy más néven gumiabroncs a menettulajdonságokat, biztonságot alapvetően meghatározó komponense. A gumiabroncs jelenti a kapcsolatot a talaj és a kerékpár között. Kerékpárosok között a nyereg mellett az egyik leggyakoribb téma a külsők típusa, minősége, defektállósága. Alapanyag természetes kaucsuk, újra hasznosított gumi, különféle adalék anyagok. A gumiabroncs felépítése egy egy vagy több rétegű különféle szövetsűrűségű textil vázra épül, amelynek a formáját fémszálakból font vagy hajtogatható Kevlár, Aramid szálas perem alkotja.
A leggyakoribb a mai napig a belső gumival történő használat. A légnyomást ez esetben egy Butyl, vagy Latex alapanyagból készült tömlő biztosítja. Beszerelése és cseréje is viszonylag egyszerű. Emellett terjedőben van a gépjárművekhez hasonló belső nélküli, ún. Tubeless rendszerek is. A Tubeless rendszer mellett szólnak a jobb menettulajdonságok, az alacsonyabb defekt veszély, ellene szól a magasabb ár a hozzá szükséges felni és bizonyos esetekben tömítő folyadék, valamint ha mégis bekövetkezik a defekt, a kevésbé egyszerű csere. Harmadik régóta létező típus a felnire felragasztható szingó, amelyben defekt esetén a legmacerásabb a javítás, ugyanis a varrást kell visszabontani a belső oldalán.
A különféle kerékpár típusokhoz és felhasználási területekre nagyon eltérő külsők léteznek. A mintázat terep használat esetén fontos, legyen az mountain bike, krossz vagy gravel bringa. A futófelületen elhelyezett bütykök formája, egymástól való távolsága, a mintázat mélysége nagy mértékben befolyással van a menettulajdonságokra. Kanyartartás, fékezhetőség, kapaszkodás, biztonságos tapadás egy letörésen, vagy laza törmelékes talajon. A terep külsők különféle típusai más más körülményekre optimálisak. Vannak kifejezetten sáros latyakos talajra tervezett, kemény, föld utakra optimális, vagy általános használatra tervezett Off-Road abroncsok. Népszerűek és jól használhatók a vegyes használatra tervezett futóéles külsők is. A mintázatnak szilárd útburkolaton elhanyagolható szerepe van, annál inkább az alapanyag és összetétel számít. Egészen más sebességgel és kanyar érintési szögben lehet belemenni egy kanyarba hegyről lefelé egy alap edző gumival, mint egy versenyre tervezett kiváló tapadású verseny külsővel.
A fenti három szó önmagában több oldalnyi terjedelemben lenne bemutatható. A bringa külsők területén gyakorlatilag az összes ismert gumigyártásban érdekelt multi ott van, amelyek reklámjait az autó magazinok oldaláról is ismerni lehet. Többek között a Continental, Michelin, Maxxis, Pirelli, Vredestein, CST. Mellettük a feltörekvő ázsiai gyártók is szép számmal képviselve vannak. Végül de nem utolsó sorban a világ egyik legismertebb kerékpár gumigyártója, a Schwalbe, amely egyedülálló módon autóipari háttér nélkül van a top három márka között. Az alapanyagok és defektvédelmi technológiák terén folyamatos a fejlesztés. Az egymással sokszor ellentétes követelmények, mint a tapadás, alacsony gördülési ellenállás és tömeg állandó fejlesztésekre sarkallja a gyártókat. Vannak egy vagy több komponensű külsők, ahol más más alapanyagot használnak a futófelület és az oldalfal esetén. A szövetsűrűség (karkassz) mellett a különféle védőrétegek, mint pl. kevlar, aramid, graphene, kaucsuk futófelületbe építése a leginkább elterjedt defekt megelőző technológiák. Részletesebb ismertetőt olvashatsz a futófelületekről, oldalfalról, a külső szerkezetéről Kerékpár gumi valamint Defektvédelem témában és a blogunk cikkeiben.
Több, mint 200 különféle kerékpár külső méret létezik! Igaz ezek egy tekintélyes része már csak ritkán látható, kihalófélben létező méret, de a gyakran használtak között is mellé lehet nyúlni, hacsak nem ismered a pofon egyszerű ERTRO (European Tyre and Rim Technical Organisation) méretezést. A gumiabroncsok globális árucikkek, a mértről éppúgy pontos tájékoztatást kell adni az angolszász, mint az európai felhasználóknak. Ennek megfelelően minimum két méret megadással találkozhatsz az abroncs oldalfalán. Az egyik ilyesmi: 28X1,1/2". Ezzel nem érdemes foglalkozni. A másik a jóval egyszerűbb ERTRO méret pl. ez 47-559 mm. Az első szám a felpumpált gumiabroncs szélessége, a második a perem átmérő, amely azonos a felni belső perem méretével, amelybe az abroncs pereme felfekszik. A 47-559 mm a 26X1,75" MTB abroncs méret is egyben. A gumiabrcs méretekről Blogunk "Kerékpár gumi méretek" cikke ad részletesebb ismertetést.
Alkategóriák
Belső...
Belső...
Schwalbe belsővédő szalag. High Pressure, nagy nyomásnak ellenálló rugalmas műanyag. Védi a belső gumit a küllő anyáktól, a felni furatainak peremétől.
Schwalbe belsővédő szalag. High Pressure, nagy nyomásnak ellenálló rugalmas műanyag. Védi a belső gumit a küllő anyáktól, a felni furatainak peremétől.
Schwalbe belsővédő szalag. High Pressure, nagy nyomásnak ellenálló rugalmas műanyag. Védi a belső gumit a küllő anyáktól, a felni furatainak peremétől.
Schwalbe belsővédő szalag. High Pressure, nagy nyomásnak ellenálló rugalmas műanyag. Védi a belső gumit a küllő anyáktól, a felni furatainak peremétől.
Schwalbe belsővédő szalag. High Pressure, nagy nyomásnak ellenálló rugalmas műanyag. Védi a belső gumit a küllő anyáktól, a felni furatainak peremétől.
Schwalbe belsővédő szalag. High Pressure, nagy nyomásnak ellenálló rugalmas műanyag. Védi a belső gumit a küllő anyáktól, a felni furatainak peremétől.
Schwalbe belsővédő szalag. High Pressure, nagy nyomásnak ellenálló rugalmas műanyag. Védi a belső gumit a küllő anyáktól, a felni furatainak peremétől.
Schwalbe belsővédő szalag. 24" 507-32mm. High Pressure, nagy nyomásnak ellenálló rugalmas műanyag. Védi a belső gumit a küllő anyáktól, a felni furatainak peremétől.
Schwalbe belsővédő szalag. 24" 507-22mm High Pressure, nagy nyomásnak ellenálló rugalmas műanyag. Védi a belső gumit a küllő anyáktól, a felni furatainak peremétől.
Schwalbe belsővédő szalag. 26" 559-14mm. High Pressure, nagy nyomásnak ellenálló rugalmas műanyag. Védi a belső gumit a küllő anyáktól, a felni furatainak peremétől.
Bikefun Safetape Road tömlővédő szalag. Nagy szakítószilárdság, biztos védelem. Országúti felnikre, 16x622mm-es méretben. Az ár 1 párra vonatkozik!
Bikefun Safetape tömlővédő szalag. Nagy szakítószilárdság, biztos védelem. 29"-os felnikre, 20x622mm-es méretben. A feltüntetett ár 1 párra vonatkozik. Szélesebb (20mm) változat!
Bikefun Safetape Road tömlővédő szalag. Nagy szakítószilárdság, biztos védelem. Országúti felnikre, 14x622mm-es méretben. Az ár 1 párra vonatkozik!
Bikefun Safetape tömlővédő szalag. Nagy szakítószilárdság, biztos védelem. 29"-os felnikre, 18x622mm-es méretben. A feltüntetett ár 1 párra vonatkozik
Bikefun Safetape tömlővédő szalag. Nagy szakítószilárdság, biztos védelem. 27,5"-os felnikre, 18x584mm-es méretben
Mitas belső gumi 20X1,75/2,45" méretű külső gumiabroncsokhoz. Butyl alapanyag, 40mm szelep hossz. Autó (Schraeder) szelepes
CST 12X1,75/2,25" belső gumi. Butyl alapanyag, autó szelep
CST 24"-os belső gumi 24 coll kerékméretű kerékpárokhoz. Presta (Tű) szelepes belső gumi Butyl alapanyagból
CST 16X1,75/2,25" belső gumi. Butyl alapanyag, autó szelep
CST 20X1,75" belső gumi. Butyl alapanyag, autó szelep