Szűrők
Látni és látszani. Akár életet is menthet ha este, éjszaka kerékpáron közlekedsz és az úton lévők időben észlelnek, vagy ha te veszel észre az úton kikerülendő méretes kátyút vagy egyéb veszélyes körülményt. A kerékpár világítás fontosságát nem lehet alábecsülni. Lakott területen kívül éppúgy fontos, mint a városi közvilágítással ...
Látni és látszani. Akár életet is menthet ha este, éjszaka kerékpáron közlekedsz és az úton lévők időben észlelnek, vagy ha te veszel észre az úton kikerülendő méretes kátyút vagy egyéb veszélyes körülményt. A kerékpár világítás fontosságát nem lehet alábecsülni. Lakott területen kívül éppúgy fontos, mint a városi közvilágítással ellátott utakon. Tévhit, hogy városban kevésbé fontos és kisebb fényerő is elegendő! Épp a nagyvárosok ezerféle esti fényforrása között kell az erős fényű első és hátsó világítás, hogy a gépjárművek, kirakatok fényreklámok között is határozott erős fény jelezze a kerékpárodat és téged.
Az alap, olcsó, elemes lámpától kedve a külső akkumlátoros 5-6000 Lumenes fényszórókig számos első lámpa között választhatsz. Általában 100 Lumen az a teljesítmény amely a nagyon alap láthatóságot biztosítja, de ennél érdemes valamivel feljebb meghatározni az optimális minimumot. A 100 Lumen a semminél több és ha alapvetően szinte soha nem közlekedsz este, éjszaka és csak a KRESZ előírásait szeretnéd betartani, akkor elég ha egy ilyen fényforrás vagy ledes villogó ott van a kerékpárodon. Nagyjából 250, 300 Lumen az a fényáram, amely esti közlekedésre ténylegesen alkalmas, amelyet jól lát a többi közlekedő, és amely megfelelő fényerőt biztosít, hogy te is lásd az előtted elterülő útszakasz veszélyeit. A fényerő kiválasztása nem egyszerű, mivel a gyártók saját döntése szerint a legkülönbözőbb értékekben adják meg ezt az alapvetően fontos adatot. A termékek csomagolásán egyaránt találkozhatsz LUX, Lumen, Candella vagy Watt értékekkel. Ezen adatok részletes ismertetése Blogunk Kerékpár lámpa cikkében olvasható.
Energia forrás alapján három fő kategóriát különböztethetünk meg. A legrégebben ismert és a mai napig elterjedt megoldás a dinamó. Dinamóból is létezik ma már a gumiabroncs oldalfalát koptató típusnál jóval korszerűbb megoldás, méghozzá az agydinamó. Az agydinamó alig érzékelhető ellenállás mellett folyamatosan álltja elő a világításhoz szükséges áramot. A legolcsóbb típusok elemmel működnek, de ez a kategória visszaszorulóban van. Hátránya a drágább és nem igazán környezetbarát működés, valamint az elemek cseréje miatt szükséges nyitás és zárás miatt előbb utóbb óhatatlanul elhasználódó lámpatest. Az elemes első lámpák jelenleg már csak a pár száz vagy egy két ezer Ft-os legegyszerűbb típusok esetén léteznek. A legnépszerűbb, legnagyobb választékban elérhető típusok a beépített akkumlátoros kerékpár első lámpák. Litium-Ion és Litium-polymer a leggyakoribb akku megoldás ebben a kategóriában. A töltés USB kábelen keresztül történik. Fényerő és üzemidő szempontjából ez a kategória évről évre egyre fejlettebb. Egyre több első lámpa rendelkezik töltöttség kijelzővel, ami segíti a biztonságos használatot, mivel az út minden pillanatában tudható, hogy mennyi a lámpa még használható kapacitása. A akkumlátoros típusok legdrágább, és legnagyobb fényerejű kategóriája a külső akkus első lámpák. Az igazán nagy fényerőhöz megfelelő akku kapacitás szükséges, és ez már a legtöbb esetben nem integrálható a lámpatestbe, így külön egységként a vázra, kormányfejre szerelhető, és egy kábel köti össze a lámpatesttel.
Ugyanolyan fontos, mint az első, sőt! Mindenképpen legyél jól látható a hátulról érkező járművezetők részére, ne akarj kétperces hír lenni az RTL esti híradójában! Akár lakott területen akár kint a tök sötét éjszakában fontos, hogy egy erőteljes piros fény jelezze a hátulról érkező gépjármű vezetőjének, hogy Te és a kerékpárod ott vagytok előtte. Az sem árt, ha a KRESZ által előírt folyamatos piros fényt kiegészíti egy második, villogó piros fény. A hátsó lámpák energiaellátása az elsőkkel azonos. Létezik dinamós, elemes, és akkumlátoros. Itt nem nagyon találsz töltöttség kijelzést, menet közben egyébként sem látnád, ezért még inkább fontos, hogy akár elemes. akár akku működteti, az esti közlekedés várható időtartamának megfelelő kapacitás álljon rendelkezésre. Dinamós hátsó lámpánál erre nem kell figyelni, de indulás előtt mindenképp érdemes ellenőrizni a működést. Rögzítést tekintve a hátsó világítás leggyakoribb helye a nyeregcső, csomagtartó hátsó része vagy a sárvédő. Mindhárom helyen érdemes figyelni, hogy felverődő sár, szennyeződés ne rontsa a láthatóságot.
AXA, Cateye, Bikefun, Infini, Longus, Merida, Niterider, Sigma, Trelock, Velotech, VDO és XLC kerékpár lámpák. USB tölthető, elemes, dinamós első és hátsó világítás. Kormányra, villára, nyeregcsőre, csomagtartóra szerelhető típusok. Városi és erdei közlekedésre alkalmas fényforrások akár extra nagy fényerővel is. Lámpa szettek, tartozékok. Minden, ami a biztonságos esti, éjszakai kerékpáros közlekedéshez szükséges.
Alkategóriák
XLC lámpatartó első lámpához CL-X02. XLC lámpa szettek első lámájával kompatibilis, kormányra szerelhető lámpatartó. Megszűnt árucikk. Forgalmazás befejezve: 2019.05.12.
Velotech hátsó lámpa. Sárvédőre rögzíthető dinamós hátsó világítás
Cateye HP-5 rögzítő bilincs hátsó lámpához, vagy csomagtartóhoz. 19,0 - 22,8mm méret
Cateye SP-5 rögzítőbilincs hátsó lámpához (23,5 - 27,2mm)
Cateye SP-7 rögzítő bilincs hátsó lámpához 28,8-32,5mm átmérőig használható. Fix átmérő, hézagoló betéttel
Velotech első villogó. Nagy fényerejű 1 ledes villogó. Alumínium házas lámpatest. Folyamatos és villogó fényt ad. Kis méretű és vízálló. Egyszerűen rögzíthető bármely kormány átmérőre.
Cateye TL-LD170 típusú három ledes hátsó villogó tartósínje
VELOTECH első villogó. Kerékpár kormányra szerelhető első lámpa és villogó egyben. Energiatakarékos led fényforrás. Jól látható fehér fény. Villogó és állófény.
Bikefun Link 3 ledes hátsó villogó/lámpa. Folyamatos és villogó fény. 3 db piros fényű led. 2db AAA elemmel működik. Cseppálló lámpatest, jól látható erős fény.
Velotech dinamós első lámpa. 10 LUX fényerő, 6V 2,4W halogén izzóval, fényerő növelő optikával.
Cateye TL-LD250 és TL-LD300 hátsó lámpák rögzítő sínje. A Cateye SP-5-7 típusú bilincsekkel együtt használható.
Bikefun Pulsar 1 ledes hátsó villogó/lámpa. Nagy fényerő, 0,5watt szuper fényes led. Folyamatos és villogó fény.
CATEYE gumigyűrű lámpához. Cateye Volt 800, XC széria lámpa rögzítésére alkalmas kampóval ellátott gumi gyűrű.
Cateye SP-11 típusú 12,7 - 32mm-ig állítható átmérőjű rögzítő bilincs. Cateye TL-LD130, TL-LD150 ledes hátsó lámpákhoz.
Reteszes rögzítésű lámpatartó bilincs. A Cateye korábbi népszerű halogén első lámpái rögzíthetők vele.
Cateye Flex Tight bilincs első lámpa rögzítésére. Állítható átmérő, alkalmas a korábbi 25,4mm-es és az újabb 31,6mm-es kormányokra is. Univerzális lámpatartó, a Cateye szinte minden lámpájához
BIKEFUN ANALOG hátsó lámpa. Korszerű, ledes hátsó lámpa, erőteljes piros fény, állóhelyzeti világítás. Biztonságot növelő fényvisszaverő prizmával
VELOTECH CHIP 15 hátsó lámpa és villogó. Nagy fényerejű, takarékos üzemmód és villogó üzemmód. Gumipántos rögzítés, legújabb Chip led technológia.
Sigma Lightster Speedster és Roadster első lámpák rögzítő bilincse. Szerszám mentes felszerelés. 22,0 - 32,0 mm kormány átmérővel kompatibilis. Biztosan tartja az első lámpát rázós terepen is.
Kerékpár kormányra szerelhető gyors rögzítős lámpatartó Cateye első lámpákhoz. HS-31 típus