Kormány és részei

Szűrők

Kategóriák
Gyártó
Hossz
Átmérő
Szín:

Gyártók

Kormány és részei

Kerékpár kormány

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy és alkatrészeik

A kormány, a pedál és a nyereg mellett a harmadik érintkezési pont a kerékpár és kerékpáros között. Mérete, szélessége, pozíciója, távolsága a nyeregtől, előrenyúlása alapvetően befolyásolja a kerékpár felett kontrollt, meghatározó a gyors irányváltásokban, az útviszonyokra tö...

Kerékpár kormány

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy és alkatrészeik

A kormány, a pedál és a nyereg mellett a harmadik érintkezési pont a kerékpár és kerékpáros között. Mérete, szélessége, pozíciója, távolsága a nyeregtől, előrenyúlása alapvetően befolyásolja a kerékpár felett kontrollt, meghatározó a gyors irányváltásokban, az útviszonyokra történő időbeni reagálásokban. A kormány a kormányszárral alkot fontos egységet, a két alkatrész egyformán fontos! A kerékpár fejlődésével ez az alkatrész is folyamatosan változott, az újabb bringa kategóriák megjelenését követte az újabb, az adott felhasználásra leginkább optimális formák és típusok megjelenése. Alapanyaguk a legolcsóbb acéltól kezdve, a leggyakoribb alumíniumon át a karbon, kompozit változatokig terjed.

Egyenes és hajlított kormány

Az egyik legelterjedtebb típus. A váltó nélküli vagy agyváltós, közlekedési eszközként, használt kerékpárok kormány típusa. A legolcsóbb változata egyszerű acél cső, festett, vagy krómozott felületkezeléssel. A 80-as évek végén a mountain bike kerékpárok gyors elterjedésével az egyenes, minimális hátra hajlású típusok terjedtek el, az akkor egyeduralkodó 26"-os kerékmérethez optimális 580 - 620mm közötti szélességben. Az egyszerű alkatrész az idők folyamán fontos tunning komponensé lépett elő, megjelentek a pehely könnyű, 200 gramm tömegű duplán vagy triplán húzott alumínium és titán kormányok. A kezdetben 1 colos (25,4mm) befogó átmérőt felváltotta a máig legnépszerűbb 31,8 mm-es befogó méret. A 29-es MTB kerékpárok megjelenésével a biztosabb kontrollhoz szélesebb kormányokra volt szükség, így az 58-62cm méretet elkezdték felváltani a 70, 72 cm széles változatoj. Az alapanyagok között az alumínium mellett megjelent a könnyű, de az alumíniumnál rugalmasabb karbon.

Országúti versenykerékpár kormány

A jellegzetes koskormánynak is nevezett országúti kormányok között, bár első látásra szinte egyformának tűnnek, jelentős különbségek vannak. Az előrenyúlás, ejtés (a felső és alsó fogás közötti magasság különbség) alapvetően meghatározza, hogy túrázó, mezőnyversenyben induló, vagy maratonok résztvevője, akinek az adott típust, formát tervezték. Az országúti verseny kerékpár kormány tovább módosult változata a Gravel kerékpárok szélesebb, kissé eltérő hajlítású változata, amely terepen biztosít stabilabb fogást biztosít. Alapanyagát tekintve az acél szinte kihalt, a leggyakoribb alumínium ötvözetek mellett a felső kategóriát a karbon kompozit alapanyag jelent.

Kormányszár (stucni)

A kormányt tartó alkatrész, amely a villa nyakcsövéhez csatlakozik. A korábbi, hagyományos diós rögzítést nagyobb részben kiszorította a Dia-Compe által szabadalmaztatott un. A-head rendszer. Az A-head kormányszár egy feszítő, záró sapka közreműködésével a vele kompatibilis A-head kormánycsapágyat is megfelelő helyzetben tartja. Előnye, hogy, könnyebb, a kormányzás direktebb, hátránya, hogy a magasság csak bizonyos mértékben, hézagoló alátétekkel szabályozható. A fix hosszúságú és dőlésszögű a-head kormányszárak magasság korlátozott magasság állításának problémáját részben megoldják az állítható magasságú kormányszárak. Ezek, a leginkább túra, trekking, városi kerékpárokra javasolt kormánystucnik lehetővé teszik, hogy a fogás magasabbra és a nyereghez közelebb kerüljön, így kényelmesebb testtartást biztosítanak. Ez az alkatrész is többféle alapanyagból létezik. A legolcsóbb acél mellett a leginkább elterjedtek a különféle alumínium ötvözetek, a felső kategóriában a pehely könnyű és kiváló rezgés csillapító hatással rendelkező karbon, kompozit a meghatározó.

Kormánycsapágy

A kormányzás egyik legfontosabb alkatrésze, amely hatalmas fejlődésen ment át az utóbbi 15-20 év alatt. A korábbi egyszerű, golyós, acél csészés olcsó csapágyak mellett megjelentek az ipari csapágyas a-hed, majd az u.n. integrált és fél integrált csapágy rendszerek. Egy idő után a különféle méretek, típusok, átmérők kaotikussá váló kínálatába az S.H.I.S szabványrendszer tett rendet, amely egyértelmű információt ad a kormánycsapágy alsó és felső részének típusáról, méretéről.

Markolat

A markolat, vagy az országúti változatra tekert kormányszalag, bandázs, amelyet folyamatosan kapcsolatban vagy, amint felülsz a kerékpárra. Nagyon nem mindegy a formája, alapanyaga, tapintása. Az egyszerű kör keresztmetszetű markolatok mellett léteznek a kéz és a tenyér anatómiáját figyelembe vevő ergonomikus típusok. A kraton és gumi összetétel mellett több géles, parafás, szivacsos, vagy kemény hab alapanyagú rezgés csökkentő markolat is választható. Az igazán biztos megoldás a bilincses, csavaros rögzítés, amely meggátolja az elforgást. Az országúti kerékpárokra szintén több gél betétes és parafa őrleményes bandázs használható, amelyek csúszásmentes forgást biztosítanak.

Bővebben

Kormány és részei 391 terméket találtam.

oldalanként
Mutat 1 - 20 / 391
Kosár 0 Termék Termék (üres)    

Nincs termék

0 Ft Szállítás
0 Ft‎ Összesen

Megrendelés

A termék sikeresen kosárba került
Mennyiség
Összesen
Jelenleg 0 termék található a kosárban. Jelenleg 1 termék található a kosárban.
Összes termék
Szállítás összesen  0 Ft
Összesen
Vásárlás folytatása Megrendelés