Szűrők
A kormány, a pedál és a nyereg mellett a harmadik érintkezési pont a kerékpár és kerékpáros között. Mérete, szélessége, pozíciója, távolsága a nyeregtől, előrenyúlása alapvetően befolyásolja a kerékpár felett kontrollt, meghatározó a gyors irányváltásokban, az útviszonyokra tö...
A kormány, a pedál és a nyereg mellett a harmadik érintkezési pont a kerékpár és kerékpáros között. Mérete, szélessége, pozíciója, távolsága a nyeregtől, előrenyúlása alapvetően befolyásolja a kerékpár felett kontrollt, meghatározó a gyors irányváltásokban, az útviszonyokra történő időbeni reagálásokban. A kormány a kormányszárral alkot fontos egységet, a két alkatrész egyformán fontos! A kerékpár fejlődésével ez az alkatrész is folyamatosan változott, az újabb bringa kategóriák megjelenését követte az újabb, az adott felhasználásra leginkább optimális formák és típusok megjelenése. Alapanyaguk a legolcsóbb acéltól kezdve, a leggyakoribb alumíniumon át a karbon, kompozit változatokig terjed.
Az egyik legelterjedtebb típus. A váltó nélküli vagy agyváltós, közlekedési eszközként, használt kerékpárok kormány típusa. A legolcsóbb változata egyszerű acél cső, festett, vagy krómozott felületkezeléssel. A 80-as évek végén a mountain bike kerékpárok gyors elterjedésével az egyenes, minimális hátra hajlású típusok terjedtek el, az akkor egyeduralkodó 26"-os kerékmérethez optimális 580 - 620mm közötti szélességben. Az egyszerű alkatrész az idők folyamán fontos tunning komponensé lépett elő, megjelentek a pehely könnyű, 200 gramm tömegű duplán vagy triplán húzott alumínium és titán kormányok. A kezdetben 1 colos (25,4mm) befogó átmérőt felváltotta a máig legnépszerűbb 31,8 mm-es befogó méret. A 29-es MTB kerékpárok megjelenésével a biztosabb kontrollhoz szélesebb kormányokra volt szükség, így az 58-62cm méretet elkezdték felváltani a 70, 72 cm széles változatoj. Az alapanyagok között az alumínium mellett megjelent a könnyű, de az alumíniumnál rugalmasabb karbon.
A jellegzetes koskormánynak is nevezett országúti kormányok között, bár első látásra szinte egyformának tűnnek, jelentős különbségek vannak. Az előrenyúlás, ejtés (a felső és alsó fogás közötti magasság különbség) alapvetően meghatározza, hogy túrázó, mezőnyversenyben induló, vagy maratonok résztvevője, akinek az adott típust, formát tervezték. Az országúti verseny kerékpár kormány tovább módosult változata a Gravel kerékpárok szélesebb, kissé eltérő hajlítású változata, amely terepen biztosít stabilabb fogást biztosít. Alapanyagát tekintve az acél szinte kihalt, a leggyakoribb alumínium ötvözetek mellett a felső kategóriát a karbon kompozit alapanyag jelent.
A kormányt tartó alkatrész, amely a villa nyakcsövéhez csatlakozik. A korábbi, hagyományos diós rögzítést nagyobb részben kiszorította a Dia-Compe által szabadalmaztatott un. A-head rendszer. Az A-head kormányszár egy feszítő, záró sapka közreműködésével a vele kompatibilis A-head kormánycsapágyat is megfelelő helyzetben tartja. Előnye, hogy, könnyebb, a kormányzás direktebb, hátránya, hogy a magasság csak bizonyos mértékben, hézagoló alátétekkel szabályozható. A fix hosszúságú és dőlésszögű a-head kormányszárak magasság korlátozott magasság állításának problémáját részben megoldják az állítható magasságú kormányszárak. Ezek, a leginkább túra, trekking, városi kerékpárokra javasolt kormánystucnik lehetővé teszik, hogy a fogás magasabbra és a nyereghez közelebb kerüljön, így kényelmesebb testtartást biztosítanak. Ez az alkatrész is többféle alapanyagból létezik. A legolcsóbb acél mellett a leginkább elterjedtek a különféle alumínium ötvözetek, a felső kategóriában a pehely könnyű és kiváló rezgés csillapító hatással rendelkező karbon, kompozit a meghatározó.
A kormányzás egyik legfontosabb alkatrésze, amely hatalmas fejlődésen ment át az utóbbi 15-20 év alatt. A korábbi egyszerű, golyós, acél csészés olcsó csapágyak mellett megjelentek az ipari csapágyas a-hed, majd az u.n. integrált és fél integrált csapágy rendszerek. Egy idő után a különféle méretek, típusok, átmérők kaotikussá váló kínálatába az S.H.I.S szabványrendszer tett rendet, amely egyértelmű információt ad a kormánycsapágy alsó és felső részének típusáról, méretéről.
A markolat, vagy az országúti változatra tekert kormányszalag, bandázs, amelyet folyamatosan kapcsolatban vagy, amint felülsz a kerékpárra. Nagyon nem mindegy a formája, alapanyaga, tapintása. Az egyszerű kör keresztmetszetű markolatok mellett léteznek a kéz és a tenyér anatómiáját figyelembe vevő ergonomikus típusok. A kraton és gumi összetétel mellett több géles, parafás, szivacsos, vagy kemény hab alapanyagú rezgés csökkentő markolat is választható. Az igazán biztos megoldás a bilincses, csavaros rögzítés, amely meggátolja az elforgást. Az országúti kerékpárokra szintén több gél betétes és parafa őrleményes bandázs használható, amelyek csúszásmentes forgást biztosítanak.
Alkategóriák
Állítható...
Hagyomány...
Kormányfe...
MTB...
Itt...
Országúti...
Triathlon...
Integrált...
Menetes...
Kormánycs...
Kormány...
Kormánysz...
Kormány...
A-Head rendszerű kormánycsapágyak beállításához nélkülözhetetlen alkatrész, amelyet az A-Head csapággyal szerelt kerékpárok villájába kell beütni. Beszerelése szervízben javasolt.
Deda kormány csapágy hézagoló. AL-6061 alumíniumból készült, 1,1/8" kormánycsapágyakkal és villa nyakcsővel kompatibilis 3mm magas
Deda kormány csapágy hézagoló. AL-6061 alumíniumból készült, 1,1/8" kormánycsapágyakkal és villa nyakcsővel kompatibilis 5 mm magas
Deda kormány csapágy hézagoló. AL-6061 alumíniumból készült, 1,1/8" kormánycsapágyakkal és villa nyakcsővel kompatibilis 10 mm magas
Műanyag ahead kupak és körmösanya, 1 1 / 8" ahead kormánycsapágyak rögzítésére, TF3: rotor kompatibilis.
Acor zárókupa és beütő rózsa A-Head kormánycsapágyhoz. Lézer gravírozott alumínium zárókupak, rozsdamentes csavar. 1,1/8" méretben rendelhető.
Velotech markolat. 92 mm hosszú, elsősorban markolatváltóhoz tervezett markolat. Enyhén érdesített felületű kormánymarkolat fekete színben
Velotech BMX markolat. 130 mm hosszú, enyhén érdesített felületű kormány markolat, lecsúszás védő karimával. Kifejezetten BMX kerékpárokhoz. Rendelhető színek: fekete, piros, sárga, pink, kék, fehér.
Neuzer menetes 1"-os acél kormánycsapágy. Menetes, hagyományos első villákkal kompatibilis. Golyós koszorú csapágyazással
Propalm markolat egyenes, vagy hajlított kerékpár kormányra. Több színben, kraton alapanyagból, zárt véggel.
Bikefun gyártmányú, általános (hobby, sport) felhasználásra tervezett, 128 mm-es, Soft Rubber markolat. Kényelmes fogást biztosító apró mintás felület biztosítja a maximális tapadást.
XLC A-Head kormánycsapágy rögzítő kupak és körmös anya. AP-S01. Kormánycsapágy rózsa, a-head rendszerű csapágyhoz.
Acor A-Head kormánycsapágy zárókupak csillaganyával. Alapanyaga alumínium és rozsdamentes acél
Acor ASG-21306 fluoreszkáló, zöldes sárga színű markolat. Extra komfortos zselé (gél) alapanyagból.
Acél kormányszár 1' méretű kormánycsapágyhoz. Villanyakba illeszkedő cső átmérő 22,2mm. Hossz: 80 mm Emelkedés 25 fok.
Bikefun Ergo markolat. 130 mm-es, ergonomikus kialakítású Kraton markolat. Puha, rezgéselnyelő alapanyag. Kesztyű nélkül is kényelmes fogást biztosít
Bikefun szivacs markolat. 130 mm-es, extra könnyű 2D szivacsmarkolat, műanyag záródugókkal. Kesztyű használata nélkül is megfelelő kényelmet, tapadást biztosít.
Answer A-head kupak kormányszárhoz. 1,1/8" villa nyakcső mérettel kompatibilis
Velotech Ergon markolat. Két tónusú ergonómikus kraton markolat egy keményebb alap és egy puhább felső réteggel. Csúszásmentes, komfortos fogás. Fekete-fehér színben.
Acor AHS-2901 A-head rendszerű kormánycsapágy. Kedvező áru belépő kategóriás típus. Acél csészékkel, golyós kosaras csapágyazással.